Garantie

Garantieperiode
Voor nieuwe producten geldt een garantietermijn van twee (2) jaar, of – indien het product is voorzien van een display met tellerstand – maximaal 10.000 gemaakte sigaretten, gerekend vanaf de aankoopdatum of, indien het product niet direct na aankoop is verzonden, vanaf de leverdatum.
Specifieke bepalingen voor sigarettenmachines
- De garantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar van het apparaat en is alleen van kracht indien een origineel aankoopbewijs kan worden overgelegd.
- Garantieaanspraken, zoals het recht op kosteloze reparatie of vervanging (indien reparatie niet mogelijk of niet rendabel is), komen te vervallen wanneer de verzegeling onder het apparaat is beschadigd of verwijderd.
- Het apparaat mag niet door de gebruiker worden geopend. Indien het zegel wordt verbroken of het apparaat wordt geopend, vervalt alle garantie.
Kwaliteit en conformiteit
Wij garanderen dat onze producten:
- voldoen aan de overeenkomst,
- voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties,
- geschikt zijn voor normaal particulier gebruik,
- vrij zijn van gebreken,
- én voldoen aan de op het moment van aankoop geldende wettelijke voorschriften en overheidsregelingen.
Reparatie of vervanging
Indien na beoordeling door onze technische service blijkt dat reparatie of vervanging niet mogelijk of niet redelijk is, behouden wij ons het recht voor om de marktwaarde van het product te vergoeden.
Vervanging van onderdelen
Wanneer een onderdeel binnen de garantieperiode wordt vervangen, geldt voor het nieuwe onderdeel geen verlenging of vernieuwing van de oorspronkelijke garantieperiode. De oorspronkelijke garantietermijn blijft ongewijzigd van kracht.
Meldingsplicht
Indien zich een defect voordoet, dient dit binnen tien (10) dagen na ontdekking schriftelijk aan ons te worden gemeld.
Uitsluitingen van garantie
De garantie is niet van toepassing en vervalt in de volgende gevallen:
- Als de verzegeling onder het apparaat is verbroken of verwijderd, of als het apparaat door de gebruiker is geopend.
- Bij reparaties die niet zijn uitgevoerd door ons of een door ons aangewezen servicepunt.
- Bij onjuist gebruik van het apparaat, zoals gebruik voor andere doeleinden dan waarvoor het bedoeld is.
- Bij wijzigingen aan het product zonder onze toestemming.
- Bij normale slijtage of onvoldoende onderhoud/schoonmaken.
- Bij professioneel of commercieel gebruik van het apparaat (onbehoorlijke productie in korte tijd).
- Bij transportschade.
- Bij schade veroorzaakt door externe invloeden, zoals vocht (zweet, condens, etc.).